Deşi, proporţia variază de la o regiune la alta, tendinţa este cât se poate de evidentă. Companiile de publicitate îşi orientează activitatea către promovare directă, folosind apeluri telefonice direcţionate către persoane alese mai mult sau mai puţin la întâmplare.
Sâcâitoare prin numărul şi insistenţa persoanelor aflate la celălalt capăt, apelurile telefonice nesolicitate făcute pentru promovarea a diverse produse şi servicii încep să fie luate în serios de producătorii telefoanelor mobile, dezvoltatorii sistemelor de operare şi producători de aplicaţii, care se întrec deja în a oferii filtre cât mai eficiente pentru blocarea apelurilor nedorite.
Potrivit estimărilor făcute de Orion Corporation, o companie care furnizează filtre SPAM pentru operatorii de telefonie mobilă, până la 44.56% dintre apelurile telefonice desfăşurate anul viitor vor fi iniţiate de operatori angajaţi ai companiilor specializate în telemarketing. Spre comparaţie, proporţia de apeluri telefonice nedorite este de „numai” 29.2% în anul 2018. Nu urmă cu mult timp, în anul 2017, doar 3.7% dintre apelurile telefonice intrau la categoria SPAM.